Kanal tedavisi (Endodonti)

Kanal Tedavisi
Kanal tedavisi (Endodonti)

Kanal tedavisi (Endodonti), dişlerde bulunan kök kanallarının tedavisi ile uğraşan diş hekimliği dalıdır.

Dişler besinlerin ağızda ısırılıp koparılıp, ezilmesine ve çiğnenmesini sağlayan çene kemeğinde dizili, beyaz renkte olan organlarımızdır. Çeşitli sebeplerden aşınıp, çürüyerek hasar group işlevlerini yitirebilirler. Dişlerin içerisinde Pulpa yani sinirler vardır. Pulpa dişin beslenmesini, kendini tamir edebilmesini ve dişe canlılık veren bir dokudur. Dişteki sinirler kendini yenilemeyecek bir tahribat görmüş ise dişlerin işlevlerini sürdürebilmeleri için kanal tedavisi yöntemi uygulanır.

Derin çürümüş dişlerde bakteriler pulpanın iltihaplanmasına ve çevre dişlerinde zarar görmesine sebep olarak dişin çekilmesine neden olur.

Kanal tedavisi, çürük dişteki pulpa dokusunun çıkarılması, kanal boşluğunun temizlenmesi ve içerisine dolgu malzemeleri ile doldurulup mevcut dişin kaybedilmemesini sağlayan bir tedavidir. Kanal tedavisine dişin hayatta kalabilmesi için son bir şans tanıyan tedavi yöntemide diyebiliriz.

Kanal Tedavisi Nasıl Uygulanır?

• Tedavi esnasında acı duyulmaması kişinin dişine anezstezi yapılarak uyuşturulur.
  • Çürük diş dikkatlice temizlenir.
  • İltihaplı pulpa (sinir) çıkartılarak kök kanal içindeki tüm sinirler ve doku artıkları temizlenir.
  • Kök ucuna doğru tüm kanallar genişletilerek solüsyon yardımı ile yıkama işlemi yapılır.
  • Kanallar özel dolgu maddesi ile kök ucuna kadar doldurulur.